8 Nisan 2009

GÖZLERİNE bir BAKIN bakalım.


bir masaldır, anlatılır;

ateş böceği ışık saçtığını bilmezmiş.
günlerden bir gün
karıncayla arkadaş olmuşlar
ve bir gece,
onun ağzından dinlemiş kendini

ve inanamamış.
iltifat ediyor sanmış.
- öyleyse demiş karınca
gözlerime bak.
orada parlak bir yıldız göreceksin
işte o sensin....

Barack Hüssein Obama nın gözlerinde
parıldayan bir yıldız vardı o gün
işte o bizdik.
söyleyenin samimiyeti tartışma konusu olabilir her zaman
ama söylenenler gerçek.

ne güzel misafirimizdin sen,
Barack Hussein Obama
güle güle git.
bunu saymadık ama... :)

K®HAN

.......

Biliyorum ki Türkiye'nin geleceği konusunda tartışmayı sevenler var.
Siz, medeniyetlerin ortasında, tarihin dalgalarından etkilenen bir ülkesiniz. Medeniyetlerin buluştuğu, pek çok farklı kültürün bir araya geldiği bir yerleşimdesiniz. Ülkeyi bir yöne ya da diğer yöne çekmek isteyenler olabilir, ama ben inanıyorum ki bu kişiler şunu anlamıyorlar:
Türkiye'nin büyüklüğü her şeyin ortasında olmasından kaynaklanıyor. Burada Doğu ve Batı'nın bölünmesinden bahsetmiyoruz, burası Doğu'yla Batı'nın birleştiği bir yer. Ülkenizin, kültürünüzün güzelliği de buradan geliyor zaten. Kültürünüzün güzelliği, tarihinizin zenginliği ve demokrasinizin gücü, beraberinde geleceğe yönelik ümitleriniz Türkiye'yi Türkiye yapıyor.

Bugün burada sizlerle birlikte olmaktan son derece onur duyuyorum. Geleceğe de birlikte ulaşmalıyız. Ben burada bir kez daha Türkiye'nin güçlü ve devamlı arkadaşlığa ve dostluğa yönelik taahhüdünü dile getirmek istiyorum.

Hepinize çok teşekkür ediyorum. (Ayakta alkışlar)
TBMM 6, nisan, 2009 15:55 (yerel saat )





OBAMA'NIN TBMM KONUŞMASININ TAM METNİ :
http://www.whitehouse.gov( orjinal dilde)
http://www.tbmm.gov.tr(Türkçe)

NATO için savaşan Türkiye neden Avrupa Birliğine kayısı satamasın?
ateş böceği, Barack Obama, iltifat, karınca, TBMM konuşması

2 yorum:

efsa dedi ki...

Ben artık Amerikanın hiçbir şeyine inanmıyorum. samimiyetinden bile şüpheleniyorum artık.

K®HAN dedi ki...

güvenmekte lazım şüphelenmekte...
dış ilişkilerin sağlığı için
dostluklar için
şarttır dengeli beslenme :)

bana biraz şüphecilik verin,
güvenimden veririm ben de size..